تاریخچه ای از مدیریت امور رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
مدیریت امور رفاهی از بدو انتزاع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان زیر مجموعه ای از مدیریتهای تابعه معاونت پشتیبانی (توسعه مدیریت و منابع دانشگاه) برای مدت کوتاهی مشغول به فعالیت بود.پس از آن در دهه هفتاد به عنوان اداره کل رفاه تا سال 1380 فعالیت های حوزه های رفاهی از جمله توزیع بلیط های اماکن تفریحی، ورزشی، خرید زائرسرای مشهد و شفارود جهت اقامت دانشگاهیان، اعطای کمک هزینه های مختلف، امور مرتبط با بیمه گری بازنشستگان و... را بر عهده داشت.
با شروع دهه بعدی، این اداره همچنان عهده دار خدمات متنوعی از جمله، اعطای کمک هزینه فوت، کمک هزینه ازدواج، بیمه تکمیلی آتیه سازان( بازنشستگان)، بیمه عمر و حادثه کارکنان و بازنشستگان، عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان، بیمه تکمیلی درمان کارکنان، صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی بازنشستگان و شاغلین ستاد، فعال سازی تالار سپید واقع در چهارراه پارک وی جهت برگزاری مراسم کارکنان و اعضاء خانواده آن ها و... بود.
از ابتدای دهه بعدی و شکل گیری مدیریت امور رفاهی به عنوان یک حوزه مدیریتی مستقل در ذیل معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، راه اندازی سامانه های الکترونیکی خدمات با هدف تکریم ارباب رجوع و حرکت در مسیر تحقق اهداف دولت الکترونیک در اولویت کاری این مجموعه قرار گرفت.
راه اندازی سامانه هایی چون سامانه الکترونیکی (ثبت نام و صدور معرفی نامه جهت ارائه خدمات اقامتی، بیمه تکمیلی درمان و تسهیلات)، سامانه الکترونیکی ( بیمه سلامت شرکا- جهت بازنشستگان /مستمری بگیران /کارکنان ستاد دانشگاه-)، سامانه پیامکی ارسال پیامک انبوه مگفا و سامانه امور رفاهی با هدف ثبت نامه اینترنتی جهت رزرو اماکن اقامتی و... گوشه ای از دستاوردهای مهم این مدیریت در این دهه است.
با نزدیک شدن به پایان این دهه، با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی گسترده، اولویت کاری این مدیریت به سمت ارائه تسهیلات اقتصادی متنوع سوق یافت. انعقاد تفاهم نامه با بانک هایی چون رسالت، صادرات، کارآفرین، سامان، شهر، قرض الحسنه مهر، رفاه و... گوشه ای از فعالیت های رفاهی در حوزه تسهیلات اقتصادی در این ایام است. همچنین در این دوره دیگر خدمات رفاهی در حوزه های تفریحی، گردشگری، تسهیلات ویژه فرزندان همکاران، خدمات بهداشت و درمان، بیمه و... در حال انجام است.